מים חלביים בבריכה

בריכת שחייה ביתית היא דבר שמסב הנאה רבה לכל דיירי הבית. אין ספק שאין כמו לשהות במי הבריכה הקרירים והנעימים בימי הקיץ החמים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי שמירה על מי בריכה נקיים היא קריטית. מים לא מספיק נקיים בבריכה עלולים לפגוע ברוחצים בה ועל כן, יש לבדוק מראש איזה פעולות צריך לבצע על מנת לשמור על צלילות וניקיון מי הבריכה ולפעול בהתאם לכך.

 

מי בריכה חלביים- במה מדובר?

מי בריכה חלביים הם מים בצבע עכור או ירקרק, אשר יכול להיגרם כתוצאה מ3 סיבות עיקריות: אין מספיק כלור חופשי במים של הבריכה, רמת החומציות של הבריכה גבוהה או שמשאבת הבריכה פועלת זמן קצר מדי או פשוט לא מתאימה לצרכים שלכם ולבריכה הספציפית המדוברת. הטיפול במים הללו יכול לקחת בין 24 שעות למספר ימים וזאת בהתאם לחומרת המצב.

 

מדוע חשוב לטפל במי בריכה חלביים?

אם יש לכם בריכת שחייה בבית, עליכם להקפיד על ניקיון ותחזוקה ראויה לבריכה. העדר ניקיון ותחזוקה ראויים לבריכה עלולים להביא לכך שמי הבריכה לא יהיו מספיק נקיים ובטוחים לרחצה. מעבר לעובדה שממש לא נעים לראות את מי הבריכה בצבע לא טוב ובוודאי שלא צלולים, כניסה למים שכאלה עלולה לפגוע בעור של האדם ובבריאות שלו. על כן, מיד כאשר מופיעים מים בצבע שכזה בבריכה, יש צורך לבצע את כל הפעולות הנדרשות כדי לנקות את המים ולהביא אותם לצבע הרצוי.

 

מה צריך לעשות אם מי הבריכה חלביים?

הנה כמה דברים שיש לעשות אם מי הבריכה שלכם חלביים:

ראשית כל, חשוב להבריש טוב את הבריכה במברשת עם סיבי ניילון המתאימה לבריכות מתועשות או פיברגלס ובמברשת עם סיבי מתכת לבריכות מבטון, פסיפסים, קרמיקה ועוד וזאת כדי לנתק עד כמה שאפשר את הצבע מגוף הבריכה.

שנית, מומלץ בזמן חושך שבו התאדות הכלור איטית יותר, לתת מכת כלור לבריכה ביחס של 200 גרם כלור על כל 10 קוב מים. חשוב מאוד להמיס את גרגירי הכלור בתוך דלי עם מים מהבריכה ואחר כך לשפוך את הדלי לתוך הבריכה מבלי שהוא יגע בדפנות של הבריכה וזאת כדי שהוא לא יסב נזק ליריעה.

לאחר מכן יש להפעיל את המשאבה של הבריכה למשך חצי שעה ולבדוק את רמת הכלור החופשי במים. חשוב לחזור על הפעולה עד שכמות הכלור החופשי מגיעה ל 8-10 PPM.

לאחר שמגיעים לרמת כלור חופשי שכזאת, חשוב להשאיר אותה כך.

חשוב לדעת כי אצות מתות הופכות לאבקה שמעניקה למים את הגוון החלבי שלהן והן עלולות לסתום את הפילטר ועל כן, יש לוודא כי הפילטר נקי.

אם המים בבריכה הופכים לגוון אפור ניתן לומר כי האצות מתחילות למות ושאתם בדרך הנכונה לפתור את הבעיה.

כדאי מאוד להשתמש במצליל מים להחזרת הניקיון וצלילות המים מהר יותר וכן, מומלץ לשאוב את קרקעית הבריכה משאריות של אצות מתות באמצעות שואב בריכה ייעודית.

לאחר שהמים חוזרים להיות צלולים, יש להחזיר את העבודה של המשאבות לזמן עבודה רגיל ומומלץ להשתמש אחת לשבוע באלגציד.

 

כיצד שומרים על צלילות המים?

על מנת לשמור על מים צלולים לבריכה, חשוב מאוד לבצע כמה פעולות כגון: לנטר את רמת הכלור והחומציות לפחות שלוש פעמיים בשבוע. את החומציות בודקים באמצעות מקלונים שמשנים את הצבע שלהם בהתאם ל PH של המים ובהתאם לכך ניתן להוסיף חומצה. יש לנקות את הבריכה באופן שבועי. ניתן להשתמש ברשת של מוט טלסקופי על מנת להוציא עלים וחרקים מהבריכה. יש להשתמש במברשת מתאימה לשימוש לניקוי הבריכה וכן בשואב מיוחד לניקוי הקרקעית בעת הצורך.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp